KUNSTWATER
Het `groepsdoorbrekend werken´ klinkt in theorie prima; basisschoolleerlingen uit verschillende (leeftijds)groepen die met elkaar aan de slag gaan. In bs. St. Martinus (Beegden) namen we vanmorgen de proef op de som. Samen met mijn supercollega ´Bibi´Hannelore introduceerde ik het thema ´water´ met twee totaal verschillende kunstzinnige lessen. Culturele verschillen in de omgang met water kwamen aan bod, net als alle voor,- en nadelen van water. Onderling associeerden de leerlingen er op los. Het leverde niet alleen leerzame discussies op maar ook erg mooie kunstwerken. Met deze gaan we volgende week verder aan de slag richting een heuse animatie! Zo krijgen losse woorden een zinvolle betekenis met bewegende beelden! Ook de redactie die dit voor elkaar gaat boksen bestaat uit leerlingen van alle leeftijden!
