MEGALAB ONDER DE WIEKEN
De leerlingen van bs. Onder De Wieken (Meterik) vonden het vanmorgen vroeg nog best spannend: een handvol kunstenaars die hun lessen komen overnemen. Met overal vreemde observanten, hulpouders en een televisiecrew! Gelukkig zijn hun meesters en juffen ook gewoon aanwezig tijdens dit zgn. ´megalab´. Na een korte introductie stonden de eerste groepen echter al snel te dansen, foto´s te bewerken voor een stop-motion filmpje en knikkerbanen te ontwerpen! Amper een uur later ging een aantal van hen op een wel heel ongebruikelijke manier met letters en woorden aan de slag. Met materialen die daar eigenlijk helemaal niet voor bedoeld zijn. Of toverden ze hun toekomstdromen en wildste fantasieën tevoorschijn in een workshop beeldende kunst. Allemaal ´bedacht uit fantasie´ (vrij naar een leerlinge uit groep 3)! Maar spannend was het zeker!


