Je leest nu het bericht:

BLIKAFVAL OF KUNST!?

Voor misschien wel het leukste kunst project van het jaar moet je naar Tegelen. Dat lees je goed. Daar is het ´Blik Project´ in volle gang. Er werken niet de minsten aan mee. Het zijn in willekeurige volgorde: een aantal gedreven wijkbewoners van wijk Op De Hei, vrijwilligers van de Groene Brigade, leerlingen van beide basisscholen (De Toermalijn en De’ Cocon), het jongerenwerk (stichting Wel.Kom) en een aantal ondernemers van supermarkt tot ijzerhandel. Bent U er nog? Met al deze creëren collega kunstenaar Jos Beurskens en ik een kunstwerk. Het is een uit vier delen bestaande ijzeren constructie dat aandacht vestigt op het tegengaan van zwerfafval. Blik om precies te zijn. Met het project neemt deze enorme groep mensen deel aan de week van de amateurkunst (WAK) van 17 t/m 25 mei, georganiseerd door het Kunstencentrum Venlo. Zij ondersteunen ons project, net als reclamebureau DIM, dat belangeloos een loods ter beschikking stelt als werk,- en opslagruimte. Vandaag gingen we er aan de slag. Met ieder uur een andere groep leerlingen, buiten in de zon. Zo draagt nagenoeg de hele wijk hun steentje (lees: blikje) bij aan een eigen kunstwerk. Het blijft de komende weken nog lang onrustig in de wijk!