Je leest nu het bericht:

MUSEUMLES

Op de foto lijkt het alsof er ergens ´iets´  plechtig geopend wordt. Als je bedenkt dat de foto gisteren genomen werd in Museum van Bommel van Dam (Venlo) had dat zomaar een nieuwe expositie kunnen zijn. Die expo komt er, maar dan op Bs. Kom.Mijn (Belfeld). Daar zijn ze al een hele tijd met kunst bezig! Afgelopen week bezochten alle vier groepen 1/2 het museum voor een echte museumles! Daarin werd bij een aantal, deels zelf gekozen kunstwerken stilgezeten. Gewoon op een metertje afstand om deze met elkaar te bespreken. De wandeling door de zalen was al een indrukwekkend belevenis. Waar anders kom je goud met kersen, sprookjesfiguren, met verf ingesmeerde stukken broek en een bij elkaar geplakt clownfiguur tegen? Als er daarna zelf Kunst gemaakt wordt is daar o.a. plastic voor nodig. Véél plastic…