THEATERKUNST
Iets met drie ridders, tulpen, gele lampen, de gouden eeuw , John, Rick, Piet, Jan, Joris, Korneel, een piccolo, veel blauw, geel, rood, staande ovaties, earth day (!) en een klarinet. Tenminste, als ik de leerlingen van groep 5 van bs. De Boogurt in Budel vanochtend moest geloven. Als reactie op een theatervoorstelling die ze gezamenlijk bezochten, vorige week in Weert. Maar maak er eens een kunstwerk van, dat herinnert aan die voorstelling?! Daar draaide de groep hun handen niet voor om. Of juist wel – want handig waren ze zeker! Met wat deelopdrachten en flink wat improvisatie lukte dat allemaal! En kon de groep samen een leuke ontdekkingstocht door verschillende kunstvormen maken, terwijl hun kunstwerk stap voor stap vorm kreeg. De vorm van.. ja wat eigenlijk? Een bonte collage? Poster? Feit is dat plaatjes uit oude stripboeken het geheel afmaakten en de groep na afloop trots de rekenles in ging. Met hun kunstwerken onder de arm. Dank aan jullie allemaal en aan juffrouw Maartje voor de inspirerende ochtend. Donderdag is groep 6 en 6/7 aan de beurt! !


