MODERNE MEDIAKUNST
Leerlingen uit de bovenbouw van bs. De Kruudwis (Venray) gingen vorige week en vandaag aan de slag met nieuwe media. We bespraken wat je zoal kunt uitspoken op het internet. Het stikt er van de handigheidjes en manieren om met elkaar info te delen. Vooral sociale media kwamen aan bod. Eén van de opmerkingen was dat ´er wel heel véél van zijn´. Dat was nog niet eens zo heel lang geleden wel anders: je gebruikte een cassette, videoband, cd en/of krant. Deze groep deed dat ook, maar alleen om er moderne kunst van te maken!! Halverwege keerden we terug naar de intro over moderne media met alle voor,- en nadelen ervan. De reacties kregen een plek op, over en naast de kunstwerken. Ze worden als een serie tentoongesteld op school! Voor deze doelgroep een te gekke confrontatie tussen moderne media en moderne kunst! In woord en beeld.
